وبلاگ

آنچه باید در مورد موهای آسیب دیده بدانیم

آسیب مو اغلب بیشتر از سفید شدن و گره خوردن در انتهای مو است. وقتی لایه بیرونی ساقه مو آسیب می بیند باعث شکاف و بی نظمی انتهای مو می شود. در این حالت موها موج دار، کدر، مجعد به نظر می رسند و راحت به نظر نمی رسند. در اکثر مواقع آسیب مو دائمی است و تنها راه درمان این مو کوتاه کردن مو و کوتاهی مو است.

انواع موهای آسیب دیده

درمان مو زمانی اتفاق می‌افتد که نوع آسیب مو را بدانید و مشخص کنید. شناخت آسیب مو برای درمان بسیار مهم است. علائم موهای آسیب دیده:

1) موخوره و شکافته شدن انتهای مو
ورم ملتحمه یکی از بدترین انواع آسیب مو است که در صورت درمان نشدن، می تواند به قسمت بالا سرایت کند و به کل ساقه مو آسیب برساند و باعث ضخیم شدن، گره خوردن و وز شدن موهای شما شود.

برای جلوگیری از انشعاب به نکات زیر توجه کنید:

موهای خود را در هوای آزاد خشک کنید.
موهای خود را هر چند هفته یکبار صاف کنید
شب هنگام خواب از بالش های ساتن و ابریشمی استفاده کنید.
موهای خود را با حوله خشک نکنید و به جای آن از تی شرت های نخی استفاده کنید.
موی آسیب دیده
2) حرارت به موها آسیب می رساند
همه خانم ها آنقدر به موهای صاف اهمیت می دهند که مجبورند برای صاف کردن موهایشان از اتو و سایر ابزارهای حالت دهنده با دمای بالا استفاده کنند، اما این اشتباه به دلیل گرما و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این گرما است. موها آسیب دیده است.

آسیب حرارتی به مو
3) بافت مو درشت و درشت می شود
دست خود را بین موهای خود قرار دهید و با انگشتان خود آنها را شانه کنید. اگر انگشت خود را بین موها فرو کردید، به این معنی است که در چندین گره از موهای شما گیر کرده است که نشان از موهای آسیب دیده است.

4) موهای کدر
آسیب به کوتیکول ساقه مو باعث از بین رفتن درخشندگی مو می شود. حتی اگر بعد از شستن موها هنوز براق نیستند، این نشانه آسیب دیدگی موهای شماست.

5) موهای خشک
موهای خشک همیشه آسیب نمی بینند، اما موهای آسیب دیده همیشه خشک هستند. اگر موهای شما بعد از حمام سریع خشک می شود، به این معنی است که موهای شما به تغذیه بیشتری نیاز دارند.

6) موهای زائد شکسته می شود
اگر موهایتان با کوچکترین کششی پاره شد و وقتی انگشتتان را از بین می برید و موهایتان را شانه می کنید، موهایتان از بین رفته است و باید موهایتان را احیا کنید.

آنچه باید در مورد موهای آسیب دیده بدانیم

روش های ترمیم موهای آسیب دیده
اگر موهای شما آسیب دیده و شکننده است، بیماری خاصی نیست، اما باید درمان شود. راه حل این مشکل را به شما می گوییم شما می توانید مطالعه و پیگیری درمان خود را انجام دهید:

موهای آسیب دیده را ترمیم می کند
از گره خوردن و وز شدن مو خودداری کنید
موهای خود را با احتیاط شانه کرده و باز کنید. از پایین مو شروع کنید و به آرامی گره ها را باز کنید تا به سمت ریشه مو حرکت کنید. هرگز موهای خود را از بالا به پایین برس نزنید زیرا فشار زیادی به مو وارد می کند و آن را شکننده، آسیب دیده و همچنان بد می کند.

از خشکی و کدر شدن موها جلوگیری می کند
موهای خود را تا حد امکان کمتر بشویید زیرا شامپو چربی مو را از بین می برد و ساقه مو را ضعیف می کند. سعی کنید هر دو روز یکبار دوش بگیرید تا موهایتان چربی از دست ندهد و در ریشه موهایتان بماند و آسیبی به موهایتان وارد نشود.

پیشگیری از ریزش مو
موهای خود را با آب سرد بشویید. آب داغ بر خلاف آب سرد لایه بیرونی مو را نرم می کند و آبکشی با آب سرد می تواند به محافظت از لایه داخلی و مرطوب شدن مو کمک کند.

موی خشک
از شکنندگی مو جلوگیری می کند
رژیم غذایی غنی از غذاهای کامل مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل داشته باشید که فواید زیادی برای سلامتی دارند. بیوتین، ویتامین های A و C و آهن برای داشتن موهایی قوی و شاداب ضروری هستند.

درمان موهای آسیب دیده با روغن های تقویت کننده
از روغن های گیاهی و مقوی استفاده کنید که حاوی مواد مغذی و اسیدهای چرب هستند که می توانند نیازهای مو را برطرف کنند. برای استفاده صحیح از آن، روغن ها را روی کف دست خود بریزید و کف دست خود را به هم بمالید تا روغن گرم شود، سپس موهای خود را با دست ماساژ دهید و روغن را به موهای خود بمالید و بمالید، یا می توانید روغن مورد نظر خود را روی شامپو خود بمالید. یا ماسک مو خودتان اضافه کنید و استفاده کنید.

روغن بادام: پوست سر و مو را مرطوب و نرم می کند.

روغن مریم گلی: رشد مو را افزایش می دهد، سرم پوست را افزایش می دهد و موها را احیا می کند.

روغن جوجوبا: موها را مرطوب کرده و مواد معدنی مورد نیاز مو را تامین می کند.

روغن اسطوخودوس: موهر از ریشه تا انتها می درخشد و شوره سر را کنترل می کند.

روغن رزماری: ریشه مو را برای رشد بیشتر تحریک می کند و گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد.

روغن بابونه: موهر پوست سر را نرم، روشن و صاف می کند و از شوره سر جلوگیری می کند.

روغن نارگیل: موهارا صاف و درخشان می کند.

درمان های خانگی برای موهای آسیب دیده
یکی دیگر از راه های درمان موهای آسیب دیده روش های خانگی است. در این مطلب ماسک موی خانگی را به شما معرفی می کنیم که می توانید از آن استفاده کنید پس با پارلاک همراه باشید:

1) ماسک روغن بادام و روغن زیتون
ترکیب این روغن ها در مرطوب کردن مو و رفع خشکی مو بسیار مهم است. یک فنجان روغن بادام شیرین را با مقدار کمی روغن زیتون مخلوط کنید، سپس آن را روی تمام موهایتان بمالید و بگذارید نیم ساعت روی موهایتان بماند. پس از این مدت می توانید موهای خود را بشویید و نتیجه را ببینید. از این مخلوط دو بار در هفته استفاده کنید.

2) ماسک تخم مرغ و عسل
ترکیبی از این مواد می تواند موهای آسیب دیده را از شوره و خشکی محافظت کند که بسیار مفید و موثر است. ترکیب این مواد یک مرطوب کننده قوی ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید