وبلاگ

آنچه باید در مورد موهای خشک بدانیم

یکی از انواع موها موهای خشک و آسیب دیده است که این نوع مو به سرعت می شکند و آسیب می بیند. موهای خشک با شانه کردن به راحتی می ریزند، به همین دلیل است که مو در افرادی که موهای خشک دارند بیشتر از سایر انواع مو می ریزد و همچنین کدر می شود.

موهای خشک به راحتی شانه نمی شوند و به سرعت گره می خورند و ممکن است با کشیدن مو بشکنند و به دلیل کمبود رطوبت و سبوم روی پوست سر باعث شکستگی شوند.
5 دلیل خشکی مو
قبل از اینکه راهی برای درمان موهای خشک و شکننده خود پیدا کنید، باید علت خشکی موهای خود را بدانید و سپس با روش های درمانی از شر موهای خشک خلاص شوید. بارلاک در این مقاله شما را برای یافتن و درمان علت خشکی مو راهنمایی می کند.

دلیل اول: استفاده زیاد از سشوار و سشوار
اکثر افراد فکر می کنند با کشیدن سشوار یا حالت دادن و صاف کردن آن به موهای خود زیبایی می بخشند، اما نمی دانند که به موهایشان آسیب می رساند و باعث شکافتن و خشک شدن آن می شود. عمل کنید.

برای زیبایی یا خشک کردن موها بعد از دوش گرفتن از وسایل گرمایشی استفاده نکنید، زیرا گرمای این وسایل رطوبت را از پوست سرتان خارج کرده و موهایتان را خشک می کند. اما اگر بعد از دوش گرفتن مجبور به سشوار کشیدن موها هستید، سشوار را از موهایتان دور نگه دارید و حتماً قبل از سشوار از سرم مو استفاده کنید.

موی خشک
دلیل 2: استفاده از محصولات موی نامناسب
برچسب روی محصولات به قدری مهم است که معمولاً هیچکس به آن توجه نمی کند و همه به حرف فروشنده گوش می دهند. ممکن است فروشنده محصول اشتباهی را به شما بدهد و از آن برای آسیب رساندن به موهای شما و خشک کردن بیش از حد آن استفاده کند. حتما برچسب محصول را بخوانید و سپس محصولات مناسب موهای خود را خریداری کنید.

همه شامپوها عملکردهای متفاوتی دارند و ترکیبات آنها متفاوت است، پس حتما برچسب روی محصولات را مطالعه کنید و از محصولاتی که حاوی الکل و پارابن هستند استفاده نکنید و نخرید، زیرا این مواد شیمیایی برای موهای شما مضر هستند.

اگر بلافاصله بعد از شامپو از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کنید، اشتباه است. اگر می خواهید از شر موهای خشک خلاص شوید، باید از نرم کننده جدا از شامپو استفاده کنید. ماسک مو یا نرم کننده مو باید 3 تا 4 دقیقه روی موهای شما بماند تا اثر کند. حتما توضیحات محصول را بخوانید تا دستورالعمل ها را به درستی دنبال کنید.

دلیل سوم: شستن زیاد موها
تمیز نگه داشتن مو بسیار مهم است، اما اگر به دفعات شسته شود، چربی طبیعی مو از بین می رود و موها خشک می شوند. هیچ کس موهای چرب نمی خواهد، اما شستن بیش از حد موهایم کار درستی نیست و اگر هر روز به دستشویی می رفتید، می توانید موهای خود را ببندید یا کلاه بپوشید و فقط بدن خود را بشویید.

افرادی که موهای مجعد دارند بیشتر از سایرین با موهای خشک مواجه می شوند. این افراد باید دو روز در هفته موهای خود را بشویند تا موها آسیب بیشتری نبینند.

موهای خشک را بشویید
دلیل 4: استفاده بیش از حد از رنگ مو و حذف کلر
مواد شیمیایی موجود در رنگ مو و دکلره باعث از بین رفتن چربی و رطوبت مو می شود و موهای شما خشک و شکننده می شود، اما اگر می خواهید موهای خود را رنگ کنید باید بسیار مراقب باشید و بسیار مراقب باشید که اثر مواد شیمیایی را از بین ببرید. موهایت. شعر.

برای تقویت موهای آسیب دیده در اثر رنگ کردن و جلوگیری از ریزش و خشکی مو از ماسک و شامپوی غنی از مواد مغذی برای موهای رنگ شده استفاده کنید.

شیوه های جلوگیری از ریزش مو

رنگ کردن موهای خشک
دلیل پنجم: عوامل محیطی
قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید، بادهای سرد، رطوبت کم و دمای بالا می تواند موهای شما را نازک، خشک و شکسته کند. برای کاهش این خطر، بهتر است قبل از بیرون رفتن و زیر نور مستقیم خورشید از کلاه استفاده کنید تا از پوست سر خود محافظت کنید.

افرادی که به سرعت به استخر می رفتند باید قبل و بعد از شنا موهای خود را بشویند تا کلر و ذرات کثیفی از موهای شما پاک شود.

بیماری هایی که باعث خشکی مو می شوند
احساس عصبی بودن و عدم تمایل به غذا خوردن
کم کاری تیروئید
سایر اختلالات هورمونی
سندرم: یک اختلال ژنتیکی که باعث کمبود مس در بدن می شود.
کم کاری تیروئید: بیماری است که باعث کم کاری تیروئید می شود و در آن زمان تولید هورمون پاراتیروئید کاهش می یابد و کلسیم خون کاهش می یابد.
درمان های خانگی برای موهای خشک
1. از شامپوی مخصوص موهای خشک و شامپوی بدون سولفات علاوه بر ماسک مو برای موهایتان استفاده کنید و برای بهبود موهایتان کمتر شستشو دهید. می توانید هفته ای 2 تا 3 بار موهای خود را با شامپو بشویید.

2. ماسک مو ژلاتینی
ژلاتین منبع غنی از پروتئین مناسب برای مو است، زیرا تارهای مو را می پوشاند و آنها را هیدراته نگه می دارد و موها را نرم و براق می کند.

ژلاتین برای موهای خشک
طرز تهیه ماسک مو ژلاتینی

1 قاشق غذاخوری ژلاتین را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید.
5 دقیقه صبر کنید تا ژلاتین در آب حل شود.
1 قاشق چایخوری سرکه سیب و شش قطره روغن مانند یاس، اسطوخودوس، مریم گلی و رزماری به ذائقه شما بستگی دارد و به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.
ماسک مویی که درست کردید را روی موهای تمیز خود بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.
3. ماسک موی تخم مرغ و مایونز
این ماسک مو برای موهای خشک مناسب و مفید است. تخم مرغ و سس مایونز سرشار از پروتئین هستند و به تقویت و تقویت مو کمک می کنند و موهای شکننده را مرطوب می کنند.

طرز تهیه زرده تخم مرغ و سس مایونز

3 عدد تخم مرغ را خوب بزنید.
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل را به تخم مرغ ها اضافه کنید.
ماسک را روی موها و پوست سر خود بمالید.
موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید.
بعد از 30 دقیقه موها را با آب سرد و شامپو بشویید.
4. ماسک مو موز
موز سرشار از پتاسیم است و رطوبت زیادی دارد. مناسب برای موهای خشک و موج دار که موهای ریز و پرپوز را از بین می برد.

دیدگاهتان را بنویسید