وبلاگ

آنچه باید در مورد موهای رنگ شده بدانیم

موهای خشک و آسیب دیده
اگر بعد از رنگ کردن از موهای خود مراقبت نکنید، پس از مدتی پشیمان خواهید شد، بنابراین برای اینکه پشیمان نشوید باید از محصولات مراقبتی استفاده کنید و از سلامت موهای خود اطمینان حاصل کنید. موهای خود را مرطوب کنید و به علائم آن توجه کنید. به عنوان مثال، اگر احساس می کنید موهایتان خیلی زود چرب می شود، فقط قسمت پایینی آن را مرطوب کنید و اگر پوست سرتان خشک و خشک شده است، ریشه موهایتان را مرطوب کنید.

چگونه از موهای رنگ شده مراقبت می کنید؟

اگر مدام موهایتان را رنگ کنید، موهایتان خشک و شکننده می شود. مواد شیمیایی رطوبت مو را از بین می برند و تارهای مو را ضعیف می کنند و به روش های زیر از آسیب مو جلوگیری می کنند.

مصرف گرما را کاهش دهید
موهای رنگ شده شکننده تر از موهای طبیعی هستند. پس از استفاده از اتو، سشوار و سایر وسایل گرم کننده، به آرامی با موهای خود رفتار کنید. هنگام استفاده از این گونه ابزارهای مو، بهتر است از وسایل محافظتی مانند اسپری های دوفاز و سایر سرم ها استفاده کنید تا موهای شما آسیب نبیند و ضعیف و شکننده نباشند.
به طور مرتب از مرطوب کننده های قوی استفاده کنید
برای موهای خشک و شکننده حتما از نرم کننده و ماسک مو بدون آبکشی استفاده کنید. این محصولات مواد مغذی لازم برای تقویت مو را فراهم می کنند که حداقل یک بار در هفته از آنها استفاده می کنید.

اگر موهایتان بعد از استفاده چرب شد از محصولات مخصوص موهای چرب استفاده کنید و مراقب حساسیت و مراقبت احتمالی باشید. محصولی که استفاده می کنید نیازی به آبکشی ندارد و روی سر شما باقی می ماند.

از آسیب رساندن به مو خودداری کنید
در طول روز با عناصری مانند مواد شیمیایی سروکار دارید که در تماس با موها آسیب زیادی به موها وارد می شود، بهتر است از این آسیب ها به سلامت موهای خود جلوگیری کنید.

به عنوان مثال، اگر مجبور هستید برای مدت طولانی بیرون و زیر نور آفتاب بمانید، از کلاه یا چیزی که از موهای شما محافظت می کند استفاده کنید و از کلاه در استخر استفاده کنید زیرا آب استخر حاوی کلر است.

چگونه رنگ موهای خود را اصلاح می کنید؟
روش های زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند ظاهر و رنگ موهایتان را برای مدت طولانی تری حفظ کنید و ماندگاری رنگ موهایتان را افزایش دهید. در اینجا مؤثرترین راه ها آورده شده است:

از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید
محصولات زیادی برای مراقبت از موهای رنگ شده مانند روغن، ماسک مو و شامپو وجود دارد که به شما ارائه می کنیم که می توانید آنها را بخوانید و برای موهای خود انتخاب کنید. اگر از محصولاتی استفاده کنید که برای موهایتان مناسب نیستند، رنگ موهایتان کدر و کدر می شود. .
برای کاهش استفاده از شامپو برای موهای خود از شامپو استفاده کنید
شستن موها مهم ترین نکته در ماندگاری طولانی مدت رنگ مو و سالم ماندن موهایتان است، حتی اگر از بهترین شامپو و نرم کننده استفاده کنید. شستن بیش از حد موها منجر به کم رنگ شدن و کمرنگ شدن رنگ مو می شود، بنابراین برای صرفه جویی در وقت و کاهش مراجعه به آرایشگاه باید تا حد امکان موهای خود را کمتر بشویید.

موهای خود را با آب داغ نشویید
شستن موهایتان با آب داغ باعث کم رنگ شدن و کم رنگ شدن موهایتان می شود. در واقع با شستشو با آب داغ، لایه بیرونی (خارجی ترین لایه ای که ساقه مو را می پوشاند و محافظت می کند) باز می شود و مولکول های رنگ سریعتر فرار می کنند، بنابراین برای شستن موهای خود از آب سرد یا ولرم استفاده کنید.

موها را با آب داغ بشویید
از مرطوب کننده ها بدون شستشو استفاده کنید
نرم کننده ها و ماسک های مو نرم کننده های قوی برای رنگ مو هستند و نیازی به آبکشی ندارند و از گرما و آسیب های دیگر جلوگیری می کنند. سیلیکون موجود در ماسک مو از پوشش مو محافظت می کند و از موخوره، موخوره و آسیب آفتاب جلوگیری می کند.

آنچه باید در مورد موهای رنگ شده بدانیم

5 نکته ضروری برای مراقبت از موهای رنگ شده

در این قسمت به شما رازهای مراقبت از موهایتان و چگونگی داشتن موهایی براق و ابریشمی می گوییم، پس تا پایان این مقاله با من همراه باشید:

1. رنگ موهایتان را به خوبی از روی موهایتان بشویید
قبل از شستن موهایتان با شامپوی مخصوص، مطمئن شوید که رنگ مو کاملا از روی موهایتان شسته شده است. اگر رنگ مو به خوبی شسته نشود، پوست سر حساس تر شده و آسیب مو به ریشه مو می رسد.

موهای رنگ شده را بشویید
2. مستقیماً به سراغ مومیایی کردن دوش روزانه خود بروید
برای افرادی که به دستشویی می روند سخت است که عادت های روزانه شست و شوی خود را کنار بگذارند. اگر از این دسته هستید، بهتر است هفته ای دو یا سه بار سر خود را شامپو کنید، روزهای دیگر فقط از نرم کننده استفاده کنید و روزهایی که نمی روید. دوش گرفتن از شامپوی خشک برای تمیز کردن موهایتان استفاده کنید.

3. غذای خوب و سالم بخورید
اگر می خواهید موهای قوی و سالمی داشته باشید، باید از غذاهای سالم و رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. حتما ماهی هایی مانند سالمون و ماهی خال مخالی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ماهی سرشار از اسیدهای چرب است و امگا 3 موها را درخشان و قوی می کند. حتماً گردو بخورید که حاوی ویتامین E است و به آرام کردن موهای خشک و شکننده کمک می کند.

4. از روبالشی ابریشمی استفاده کنید
اگر موخوره دارید و موهایتان آسیب دیده است باید در هنگام خواب مراقب موهای خود باشید زیرا اهمیت مراقبت شبانه بسیار مهم است. بالش شما برای سلامت موهای شما بسیار مهم و حیاتی است و تاثیر زیادی دارد.

اصطکاک مو یکی از عواملی است که باعث موخوره و شکاف مو می شود. برای کاهش اصطکاک روی ساقه مو، بهتر است هنگام خواب یک روسری ابریشمی به موهای خود ببندید یا از روبالشی ابریشمی استفاده کنید.

یک بالش بریدم
5. از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید
اشعه ماوراء بنفش طول عمر و درخشندگی رنگ مو را از بین می برد، حتی در زمستان که شدت نور خورشید کم است، باز هم می تواند عوارضی داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از بیرون رفتن از اسپری های ضد آفتاب استفاده کنید.

نور خورشید برای موهای رنگ شده
روش های خانگی برای تقویت موهای رنگ شده
1. از تخم مرغ استفاده کنید
تخم مرغ برای فولیکول های مو بسیار قدرتمند و مفید است زیرا حاوی پروتئین و لسیتین موجود در تخم مرغ است که به مرطوب کردن ساقه و ریشه مو کمک می کند و همچنین مو را تقویت می کند.

روش مصرف: 3 عدد تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و روغن زیتون مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و بگذارید نیم ساعت روی موهایتان بماند و سپس آبکشی کنید.

روش دوم: نصف فنجان ماست را با دو قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید و به تارهای موی خود بمالید و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید.

2. موها را با عسل نرم کنید
موهایتان را به عسل آغشته کنید، نیم ساعت صبر کنید و سپس بشویید. همچنین می توانید عسل را با تخم مرغ و آووکادو مخلوط کنید تا نرم کننده عمیقی برای موهای خود داشته باشید و همچنین می توانید عسل را به شامپو و هر بار شامپو زدن اضافه کنید.

3. سرکه سیب
سرکه سیب یک عامل بسیار مهم در بازسازی مو است که باعث ترمیم موها می شود. سرکه سیب را با آب مخلوط کنید، موها را به مدت 15 دقیقه در سرکه سیب خیس کنید، سپس آبکشی کنید.

بهترین شامپو برای موهای رنگ شده
یکی از ابتدایی ترین روش های رنگ شده موهای رنگ شده استفاده از شامپوی ضد زردی است که با خرید یک ضد زردی قوی می توانید تیرگی و زردی آن را از بین ببرید. پارلاک چنین شامپوهایی را به شما پیشنهاد می کند که در زیر به شما معرفی می کنیم:

شامپو ضد زرد لورآل برای موهای دکلره شده مناسب است
این محصول فرمول مناسبی دارد و سرشار از رنگدانه های بنفش است، برای اصلاح رنگ مو و خنثی کردن رنگ زرد و نارنجی تارهای مو بسیار خوب تنها با یک بار استفاده عمل می کند. در نتیجه موهای شما درخشان و زیبا به نظر می رسند.

ویژگی های شامپو لورآل

  • مناسب برای موهای بلوند، هایلایت شده و نقره ای
  • موها را تغذیه می کند و رنگ آن را خنثی می کند
  • موها براق و زیبا به نظر می رسند
  • هفته ای یکبار قابل استفاده است
  • حجم 200 میلی لیتر با قیمت مناسب
  • شامپو ضد زرد لورآل برای موهای دکلره شده مناسب است
  • شامپو بدون کراتینه ارگانیک سولکس برای موهای رنگ شده
  • شامپو سولکس برای موهای رنگ شده با فرمول ارگانیک Giv

دیدگاهتان را بنویسید