وبلاگ

راه های جلوگیری از ریزش مو چیست؟

ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلاتی است که مردان و زنان در هر سنی با آن مواجه می شوند. ریزش مو می تواند دلایل زیادی داشته باشد که برخی از آنها قابل درمان هستند و برخی می توانند به کاهش ریزش مو کمک کنند. امروز می خواهیم شما را با روش ها و تکنیک های پیشگیری از ریزش مو آشنا کنیم که می توانید از آنها برای جلوگیری یا کاهش ریزش مو استفاده کنید:

علل ریزش مو

1. استرس
استرس یکی از عوامل اصلی ریزش مو است. سه نوع ریزش موی ناشی از استرس وجود دارد: اختلال موچین، آلوپسی موضعی و تلوژن افلوویوم. اختلال نازک شدن پوست سر و ریزش موی زودرس فاز تلوژن (بقیه فولیکول مو) است.

ریزش مو در اثر استرس مداوم ایجاد نمی شود، بنابراین می توانید با ورزش هایی مانند مدیتیشن، یوگا یا سایر ورزش های بدنی ریزش مو را کنترل کنید.

2. عفونت با بیماری های قارچی
ریزش مو نیز می تواند در اثر عفونت ایجاد شود. قارچ پوستی (کرم حلقوی) می تواند عامل ریزش مو باشد. این عفونت قارچی به صورت جوش شروع می شود و به تدریج گسترش می یابد و باعث طاسی در برخی از نواحی سر می شود.

برخی از عفونت ها به مرور زمان قابل درمان و کنترل هستند، ابتدا باید نوع عفونت را تشخیص دهید و در نهایت درمان را شروع کنید تا بتوانید ریزش موی اتان را کنترل کنید.

3. ارث
ژنتیک می تواند یکی دیگر از دلایل ریزش مو باشد. اگر در ژن های خود طاسی دارید، هیچ کاری نمی توانید در مورد طاسی یا ریزش مو انجام دهید. ریزش موی آندروژنیک در خانم ها کمتر به دلیل عوامل ژنتیکی است که خانم ها می توانند به دلیل نازک شدن موها و برخی نقاط طاسی به ارث ببرند.

4. کمبود مواد مغذی
اگر ویتامین و مواد مغذی در بدن خود نداشته باشید به موهای شما آسیب می رساند و باعث ریزش مو می شود. همچنین پروتئین برای قوی و سالم بودن بسیار مهم است، بنابراین ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

5. پیری
افزایش سن می تواند یکی دیگر از دلایل نازک شدن و ریزش مو باشد که در این حالت به دلیل کمبود مواد مغذی در بدن و کمبود کلاژن رخ می دهد. این یک علت واضح نیست و ممکن است با افزایش سن دچار ریزش مو نشوید، مگر اینکه علت ژنتیکی در مارها وجود داشته باشد.
6. بارداری
زنان در دوران بارداری از ریزش موی شدید رنج می برند. دلیل ریزش مو تغییرات هورمونی بدن زن تا پایان بارداری و قطع ریزش مو بعد از زایمان است.
7. استفاده از ابزارهای تهویه شیمیایی
بسیاری از افراد از اتو مو و سایر ابزارهای حالت دهنده برای صاف کردن موهای خود استفاده می کنند. این اشتباه است و باید بدانید که گرما و مواد شیمیایی بافت موهای شما را از بین می برد و به ریشه مو آسیب می رساند. فشار دادن و محکم بستن موها در انواع آرایش به ریشه مو آسیب می رساند و باعث ریزش آن می شود.
8. مقداری دارو مصرف کنید
داروهایی وجود دارند که می توانند باعث ریزش مو و ریزش موهای شما شوند. داروهایی مانند داروهای ضد عفونت و داروهای هورمونی می توانند باعث ریزش مو و ریزش مو شوند. در صورت افزایش علائم موهای ریز پس از مصرف دارو، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

علائم ریزش مو

همه افراد در طول روز بین 50 تا 100 تار مو می ریزند که بسیار طبیعی است. این ریزش طبیعی است زیرا با رویش مجدد مو فضای خالی موهای از دست رفته پر می شود اما اگر ریزش مو زیاد شود به این معنی است که تعادل رشد به هم می خورد و این عدم تعادل باعث ریزش مو می شود.

شایع ترین علائم ریزش مو عبارتند از:

  • سهولت کندن مو هنگام کشیدن
  • هنگام بستن یا شانه کردن موها را از هم جدا کنید
  • مقدار زیادی مو را روی یک بالش یا لباس بریزید

درمان های خانگی برای ریزش مو
درمان های خانگی برای ریزش مو زمانی موثر هستند که شما بیماری خاصی که باعث ریزش مو شده است نداشته باشید. رژیم غذایی و سبک زندگی سالم را دنبال کنید و سپس فیزیوتراپی را شروع کنید. در این مقاله شما را با این درمان های خانگی آشنا می کنیم:

ماساژ پوست سر و مو
ماساژ پوست سر می تواند به رشد مو کمک زیادی کند و موهای آسیب دیده را ترمیم کند. ماساژ با ماسک مو و روغن‌های گیاهی بسیار موثر است زیرا باعث تحریک پوست سر، بهبود پوست سر و افزایش تراکم مو می‌شود.
مولتی ویتامین مو مصرف کنید
اکثر افراد تغذیه مناسبی ندارند و بدن نمی تواند مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا دریافت کند، بنابراین بدن شما دچار کمبود می شود، بنابراین می توانید از این کمبود با ویتامین ها و مکمل های غذایی در کنار تغذیه برای رفع ریزش مو استفاده کنید. از این مکمل ها و ویتامین ها زیر نظر پزشک استفاده کنید.

از روغن های طبیعی استفاده کنید
روغن های طبیعی مانند آرگان، نارگیل، رزماری و زیره به رشد مو کمک می کنند و برای ماساژ سر بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، روغن نارگیل منبع اسیدهای چرب است که به ساقه مو نفوذ کرده و آن را تقویت می کند. که می توانید قبل یا بعد از حمام از آن استفاده کنید.

آب پیاز
پیاز فواید زیادی دارد که می توانید برای ریزش مو از آنها استفاده کنید. آب پیاز منبع بسیار قوی برای تقویت ریشه مو است. آب پیاز گردش خون را فعال می کند و باعث بهبود و رشد کراتین در جریان خون می شود. می توانید آب کمی پیاز را بگیرید و روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس برای مدتی آبکشی کنید.

حنا
در زمان های قدیم از حنا برای رنگ کردن مو استفاده می کردند. حنا ماده ای طبیعی است که علاوه بر استفاده در رنگ آمیزی، برای تقویت و پرپشت شدن موها نیز استفاده می شود. اگر نمی خواهید حنا موهایتان را رنگ کند، از حنای بی رنگ استفاده کنید.

از سرکه سیب استفاده کنید
سرکه سیب خواص مفید زیادی برای کنترل چربی مو و مو دارد، ضد قارچ و ضد باکتری است که موها را نرم و صاف می کند.

سرکه را با آب گرم مخلوط کرده و زیر دوش روی موهای خود بمالید. سر خود را به مدت 10 دقیقه با سرکه ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید. از این ترکیب می توانید 3 بار در هفته استفاده کنید.

راه های جلوگیری از ریزش مو چیست؟
نکات مهم برای جلوگیری از ریزش مو

1. پوست سر و مو را تمیز نگه دارید
موهای کثیف باعث ایجاد شوره و شوره سر می شود که ریزش مو را بدتر می کند، بنابراین موهای خود را به طور مرتب بشویید تا سالم بمانید.

با دست های کثیف به موهای خود دست نزنید و با آنها بازی نکنید.

حوله ها و بالش ها را مرتب بشویید.

برس یا شانه خود را روزانه بشویید تا مطمئن شوید که همه آلودگی ها پاک شده اند.

2. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید
ریزش مو می تواند به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشد. نور خورشید تارهای مو را خشک و شکننده می کند و شکستگی مو منجر به ریزش مو می شود. بهترین راه برای جلوگیری از آن پوشاندن سر و محافظت از آن در برابر نور خورشید است.

3. از استفاده طولانی مدت از نرم کننده ها و شامپوهای شیمیایی خودداری کنید
استفاده بیش از حد از نرم کننده های مو مانند سشوار، اتو مو … باعث شکننده و آسیب دیدن مو می شود که باعث ریزش بیش از حد مو می شود. برای جلوگیری از ریزش مو، استفاده از این ابزارها را به حداقل برسانید.
بهترین شامپوها برای جلوگیری از ریزش مو
یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن شوره سر استفاده از شامپوی ضد شوره است که با خرید یک شامپوی قوی ضد شوره می توانید از شر آن خلاص شوید. پارلاک چنین شامپوهایی را به شما پیشنهاد می کند که در زیر به شما معرفی می کنیم:

شامپو موی ضخیم تر فولر 355 میلی لیتری شامپو موی ضخیم تر فولر
این محصول برای افرادی با موهای صاف و نازک مناسب است و رشد مو را افزایش می دهد. علاوه بر این، به افزایش حجم ساقه مو کمک می کند. برای استفاده از این شامپو کافی است مقداری شامپو را روی تارهای مو و پوست سر مرطوب بمالید. سپس آن را از ریشه روی ساق پا بمالید و سپس موها را بشویید. همچنین لازم است به مدت 3 دقیقه موها را ماساژ دهید.

حجم مو
تقویت و ترمیم مو
حاوی کافئین و عصاره های خالص گیاهی به همراه کافئین انرژی زا (که پوست سر را تقویت می کند).
حاوی گیاهان دریایی
سرشار از ویتامین
شامپو ضد ریزش مو بیوکسین برای موهای خشک و معمولی
شامپو ضد ریزش مو بیوکسین با عملکرد حرفه ای خود و با استفاده از ویژگی عصاره سلول های بنیادی گیاهی، ریزش مو را تا 95 درصد کاهش داده و درخشندگی و لطافت بی نظیری به موهای شما می بخشد. شامپو ضد ریزش مو بیوکسین برای موهای خشک و معمولی مناسب است زیرا با فرمول شگفت انگیز خود موهایی پرپشت و زیبا را برای شما به ارمغان می آورد. برای سایر محصولات تقویت کننده مو به سایت پارلاک مارکت مراجعه کرده و آن را سفارش دهید.

خواص بیوکسین
ضد ضرر
حاوی مواد معدنی
تقویت کننده
قدرت رشد مجدد مو
شامپو ضد ریزش مو بیوکسین مخصوص موهای چرب
شامپو ضد ریزش مو بیوکسین برای موهای چرب 300 میلی لیتر. شامپو ضد ریزش موی گیاهی بیوکسین با فرمول پیشرفته خود با استفاده از عصاره های کاملا طبیعی، انواع ویتامین ها و اسیدهای آمینه برای کنترل ریزش مو و کسانی که سعی در حفظ موهای سالم دارند، انتخابی ایده آل است.

خواص بیوکسین
به طور کامل از ریزش مو جلوگیری کرده و آن را متوقف می کند
مناسب برای موهای چرب
ضخامت تارهای مو
افزایش رشد، ضخامت و استحکام تارهای مو
رشد موی سالم
تقویت و تغذیه پوست سر و افزایش سلامت آن
عاری از پارابن و فتالات
مناسب برای استفاده روزانه
فرمول های حاوی عصاره های گیاهی و انواع ویتامین ها و اسیدهای آمینه
توصیه شده توسط متخصصان برتر مو
شامپو ضد ریزش مو بایوباس با عصاره بیو سیر
شامپو ضد ریزش مو Bioblass برای انواع مو مناسب است و با فرمول گیاهی غنی شده با عصاره سیر و سیر باعث تقویت مو شده و از ریزش مو جلوگیری می کند. شامپو بیوبلاس با فرمول حاوی روغن های ارگانیک مقاومت مو را افزایش می دهد. برای پوست سر حساسیت ایجاد نمی کند و تاثیر آن توسط متخصصین پوست و تریکولوژیست تایید شده است.

ویژگی های Bioblast میزات
ضد ریزش مو
کاملا گیاهی
بدون مواد نگهدارنده
تقویت و تغذیه مو
حاوی عصاره سیر
چربی مو را تنظیم کنید
حاوی پروتئین است
شامپو ضد ریزش مو Syoss
Seios به لطف عملکرد حرفه ای خود و استفاده از عصاره سلول های بنیادی گیاهی ریزش مو را تا 95 درصد کاهش می دهد و به موهای شما درخشندگی و لطافت بی نظیری می بخشد. شامپو ضد ریزش مو Syoss برای انواع مو مناسب است زیرا با فرمول شگفت انگیز خود موهایی پرپشت و زیبا را برای شما به ارمغان می آورد. برای سایر محصولات تقویت کننده مو به سایت پارلاک مارکت مراجعه کرده و آن را سفارش دهید.

ویژگی های شامپو Syoss
ضد ریزش مو
حجم 550 میلی لیتر
استحکام و رشد مو را افزایش می دهد
ساخت آلمان به سفارش ترکیه
کل تار مو را از ریشه تا انتها تقویت می کند
شامپو ضد ریزش مو ریستورکس
این شامپو نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه فولیکول های مو را تحریک کرده و باعث رشد مو می شود. Restorex از یک فتوسترول غنی شده که در برگ های گیاه یافت می شود استفاده می کند. او شروع به ساخت شامپوی عالی کرد. برای تهیه سایر مدل های شامپو رستورکس از جمله شامپو ضد شوره به سایت پارلاک مارکت سر بزنید و تحویل آن ها را در کمترین زمان ممکن سفارش دهید.

ویژگی های بازیابی
حاوی عصاره پیچک
تونیک مو
به رشد سریعتر مو کمک می کند
ضد ضرر
ضد شوره سر
شامپو پانتن 500 میلی لیتری ضد ریزش مو
یکی از اولین راه هایی که به بهبود وضعیت مو کمک می کند، انتخاب شامپوی مناسب با شرایط و نوع مو است. شامپو مو “پانتنه” مدل “ضد ریزش مو” شامپوی مناسب برای موهای مبتلا به ریزش مو. علاوه بر شستن موهای تمیز، در کمک به ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو نیز موثر است. این شامپو 500 میلی لیتری عرضه می شود و با توجه به کیفیت آن کاملا مقرون به صرفه است. این شامپو برای افرادی که از ریزش مو رنج می برند مناسب است.

کیفیت ها:
برای ریزش مو
مصرف روزانه
تقویت کننده
شامپو گلیس برای جلوگیری از ریزش مو
یکی از اولین راه هایی که به بهبود وضعیت مو کمک می کند، انتخاب شامپوی مناسب با شرایط و نوع مو است. شامپو «ضد ریزش مو» مدل گلیس شامپویی مناسب برای موهای مبتلا به ریزش مو است. علاوه بر پاکسازی مو در کمک به ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو نیز موثر است. شامپو گلیس در حجم 525 میلی لیتر موجود است و به دلیل کیفیت آن مقرون به صرفه نیز می باشد. این شامپو برای کسانی که از ریزش مو رنج می برند مناسب است.

Gliss. ویژگی ها
برای ریزش مو
مصرف روزانه
تقویت کننده
مناسب برای موهای ضعیف

دیدگاهتان را بنویسید