وبلاگ

آنچه باید در مورد شوره سر بدانیم

شوره سر یکی از مهم ترین مشکلات پوستی است که در تمام سنین بروز می کند، این شوره مشکل خاصی به حساب نمی آید و عوارضی ندارد. اما از نظر بهداشتی و زیبایی باعث ایجاد مشکل می شود و ظاهر بسیار زشتی دارد. دنبال راه حلی برای از بین بردن این شوره سر هستم. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا از شر شوره سر خلاص شوید.

شوره سر چیست؟

شوره سر پوسته های سفیدی است که در اثر تجمع سلول های مرده پوست سر ایجاد می شود. اصولاً سلول های مرده پوست می ریزند و شوره سر ایجاد می شود که هیچ عارضه یا آسیبی ندارد، اما گاهی اوقات ممکن است خارش ایجاد کند.

شوره سر در همه افراد شایع است اما بیشتر در افراد جوان و میانسال دیده می شود. شوره سر شدت متفاوتی دارد، می تواند خشک یا چرب باشد، بسته به شوره سر، نوع شوره سر متفاوت است و درمان آن متفاوت است.

شوره سر
انواع شوره سر
شناخت شوره سر تاثیر بسزایی در درمان شوره سر دارد. تشخیص شوره سر باعث می شود نتیجه را راحت تر ببینید. شوره سر را می توان با درمان های خانگی درمان کرد، اما گاهی اوقات درمان های خانگی جواب نمی دهد و باید از داروها یا شامپوهای قوی ضد شوره استفاده کنید.

شوره سر خشک
این نوع شوره یکی از رایج ترین شوره های سر است که در زمستان بدتر می شود زیرا هوا سرد و گرم می شود. هوای اطراف پوست سر شما را خشک می کند. شستن با آب داغ نیز می تواند این نوع شوره سر را شدیدتر کند. پوسته شوره سر خشک سفید و بسیار نرم است.

این نوع شوره باعث خارش خفیف می شود که می تواند یک بیماری پوستی باشد. برای از بین بردن این شوره و کمک به خلاص شدن از شر آن، از شامپوی مرطوب کننده استفاده کنید و ماساژهای خانگی با روغن های گیاهی را امتحان کنید و از خشکی پوست جلوگیری کنید.

شوره یا بثورات چرب
غدد روی سطح پوست سر شما وجود دارد، یک ماده روغنی که پوست سر را مرطوب و محافظت می کند. اگر این سبوم تحریک شود، سبوم زیادی تولید می کند و پوست سرتان چرب می شود و این سبوم پوست شما را شوره می کند و باعث ایجاد جوش هایی می شود که معمولاً اندازه نسبتاً بزرگی دارند.

چه چیزی باعث شوره سر می شود؟
علت اصلی شوره سر هنوز مشخص نیست، اما پزشکان می گویند که دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند به دلیل شرایط و مشکلات هورمونی یک فرد باشد، از جمله:

پوست قارچی
قارچی به نام مالاسزیا در برخی افراد وجود دارد که از چربی پوست شما تغذیه می کند که طبیعی است و در افراد عادی مشکلی ایجاد نمی کند. برای افراد مبتلا به بیماری های خاص، پوست آنها را تحریک می کند و با چربی ها ترکیب می شود. شوره سر روی پوست ایجاد می شود.

شامپوها یا محصولاتی که با مو سازگار نیستند
هنگام خرید محصولات مراقبت از مو، باید از مناسب بودن آنها برای موهای شما اطمینان حاصل کنید. علاوه بر اینکه نوع موی خود را بشناسید، باید نوع پوست خود را نیز بشناسید تا بتوانید محصولات مناسب پوست و موی خود را خریداری کنید. اگر محصولات با پوست سر شما مناسب نباشد، می تواند باعث شوره سر شود.

شامپوی ملایم، ملایم و غیر کومدون زا، پوست را تحریک نمی کند و شوره سر ایجاد نمی کند. برخی افراد فکر می کنند که شستن بیش از حد موها باعث تمیز شدن موها و از بین بردن شوره سر می شود، اما این یک اشتباه است.

دلایل شوره سر

موهای خود را به طور مرتب برس نزنید
برس زدن ملایم به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. مشکل شوره سر در فصل زمستان تشدید می شود زیرا هوا از گرما به سرما تبدیل می شود که با هوای سرد پوست را خشک می کند و منجر به پیدایش شوره سر می شود که با افزایش دمای مخمر و از بین رفتن شوره سر از بین می رود.

شانه کردن موی شوره سر
رژیم غذایی نامناسب
کمبود مواد مغذی در بدن باعث کم آبی بدن و پوست شوره سر می شود. افرادی که کمبود ویتامین و روی دارند بیشتر از دیگران در معرض شوره سر هستند. آنها می توانند با تغییر رژیم غذایی این مشکل را حل کنند.

روش های درمان شوره سر

راه های درمان شوره سر:
روش هایی وجود دارد که می توانید با رعایت و انجام دادن آن کارها از شوره سر جلوگیری کنید.
کنترل استرس
استرس یکی از مهم ترین عوامل ظاهر شدن شوره سر است. البته شوره سر و استرس ثابت نشده است، اما برخی تحقیقات نشان می دهد که با کنترل استرس می توان شوره سر را کاهش داد.

شستشوی منظم موها
دستشویی رفتن و شستن موها بستگی به نوع موهای شما دارد که در افراد مختلف متفاوت است. پس از قرار گرفتن در معرض آلاینده ها این کار را به طور مرتب انجام دهید و در حین شستن پوست سر، موها و پوست سر را ماساژ دهید و کاملا بشویید تا هیچ آلاینده ای روی پوست سرتان باقی نماند.

موهای خشک را بشویید
از شامپوی ضد شوره استفاده کنید
اگر شوره سرتان زیاد است یا بدون دلیل ظاهر می شود، می توانید از شامپوی ضد شوره برای کنترل پوسته پوسته شدن و خارش پوست سرتان استفاده کنید. استفاده از شامپوی ضد شوره باعث از بین رفتن شوره سر می شود.

شامپوهای ضد شوره از مواد مختلفی ساخته می شوند که می توانند تولید شوره سر را کنترل و درمان کنند.

درمان های خانگی شوره سر

درمان های شوره سر وجود دارد که یکی از آنها درمان های خانگی است که می توانید برای کاهش شوره سر از آن ها استفاده کنید.

شوره سر را با سرکه درمان کنید
سرکه سیب یک ماده مفید برای سلامت مو و بدن است زیرا سلول های مرده روی پوست سر را تحریک می کند و pH پوست را متعادل می کند. رشد قارچ ها را کاهش می دهد.

سرکه سیب را به طور مساوی با آب گرم مخلوط کنید و هفته ای دو بار به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید چند دقیقه روی موهایتان بماند و سپس بشویید.

سرکه پوست
شوره سر را با ماست درمان کنید
ماسک یکی از مواد مغذی برای تغذیه و مراقبت از مو است. ماست به رشد، درخشندگی، نرمی و تغذیه کمک زیادی می کند.

ماست را روی تمام موهایتان بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم و شامپو بشویید.

آیا شوره سر خطرناک است؟
شوره سر بی ضرر است، اما گاهی اوقات می تواند خارش داشته باشد. اما در برخی موارد افراد علائم و علائم دیگر را بیشتر می کنند که در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد. این علائم عبارتند از:

شوره سر و خارش شدید و دائمی
علائم اگزما، پسوریازیس یا سایر بیماری های پوستی
علائم عفونت مانند قرمزی، تورم، التهاب یا حساسیت به لمس
علائم شوره سر در برخی از کودکان دیده شده است که معمولا در کودکان دو ماهه به بالا ظاهر می شود و چندین ماه یا چند ماه طول می کشد و معمولا با شستشوی ملایم و مداوم پوست سر کودک برطرف می شود که خیلی خطرناک نیست.

عفونت و خارش
تورم یا خونریزی
پوست ترک خورده
علائم را به سایر قسمت های بدن گسترش دهید
بهترین شامپو ضد شوره سر
یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن شوره سر استفاده از شامپوی ضد شوره است که با خرید یک شامپوی قوی ضد شوره می توانید از شر آن خلاص شوید. پارلاک چنین شامپوهایی را به شما پیشنهاد می کند که در زیر به شما معرفی می کنیم:

شامپو ضد شوره گیاهی شفاف
شامپو زنانه Clear Herbal خاصیت کاهش شوره سر دارد و در استفاده طولانی مدت از این محصول حتی امکان از بین بردن شوره سر نیز وجود دارد اما این مورد بستگی به میزان شوره سر در هر فرد دارد. این شامپو شفاف ضد شوره برای انواع مو قابل استفاده است.

ویژگی های روشن
به بازیابی محافظت طبیعی پوست سر کمک می کند
برداشتن پوست سر به دلیل استفاده مداوم
اثر بخشی روی سطح اپیدرم (روی پوست)
مناسب برای خانم ها
شامپو ضد شوره بدون بیوکسین سولفات برای موهای بیوکسین کراتینه
شامپو ضد شوره تخصصی بیوکسین برای موهای کراتینه شده و برای انواع مو مناسب است. یکی از بهترین شامپوهای تخصصی برای کنترل شوره سر و ریزش مو است. شامپو ضد شوره بیوکسین بدون سولفات است، بنابراین حتی کسانی که موهای کراتینه شده دارند نیز می توانند از آن استفاده کنند.

مزایای یک شامپوی تخصصی ضد شوره
حاوی بیوتین
بدون پارابن
بدون سولفات
تقویت کننده
پیاز مو را تقویت می کند
فعال کننده رشد مو
مرطوب کننده قوی مو
بدون فتالات
درخشش مو
مناسب برای تمام انواع مو
مناسب برای کراتینه مو
به پرپشت شدن موها کمک می کند
درمان کامل شوره و پوسته سر
تخصصی ترین شامپو برای از بین بردن شوره سر
از بین بردن کامل شوره های چرب و خشک
شامپو ضد شوره بیوکسین برای موهای کراتینه شده از شرکت بیوکسین مناسب است
شامپو ضد شوره ریستورکس
شامپو گیاهی ضد شوره RESTOREX بهترین شامپو برای موهای سالم و بلند است. این شامپو قابلیت شستشوی مناسبی دارد و به آرامی چربی و کثیفی موها را بدون آسیب رساندن به مو از بین می برد. تمیز کردن. شامپو ضد شوره رستورکس با فرمول عصاره برگ پیچک به رشد سریع و رشد موی سالم کمک می کند و موهایی زیبا و سالم را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد.

ویژگی های بازیابی
به رشد سریعتر مو کمک می کند
ضد شوره سر
حاوی پیچک، ویتامین های گیاهی و مواد معدنی است
پوست سر را تغذیه می کند
افزایش استحکام و مقاومت مو
قدرت شستشوی عالی
بدون پارابن
تقویت کننده
شامپو ضد شوره ریستورکس
شامپو ضد شوره سر و شانه لیموناد
شامپو فرمول لیموناد هد اند شولدرز روغن مو را کاملا تمیز می کند و مصرف کننده را برای مدت طولانی احساس طراوت و خوشبو می کند. این محصول برای موهای چرب قابل استفاده است.

ویژگی های سر و شانه ها
ضد شوره سر
سازگار با PH
حاوی آبلیمو
خوشبو کننده مو
حاوی آنتی اکسیدان است
مناسب برای موهای چرب
شوره سر را تا 100% از بین می برد
تست های تایید شده پوست
موهای حساس و پوست سر را تقویت می کند
شامپو ضد شوره سر و شانه لیموناد
شامپو گیاهی ضد شوره کمپلکس Bioblas Forte B19
شامپو ضد شوره گیاهی Bioblass دارای فرمول بسیار قوی متشکل از مواد مفید و مغذی برای مو از جمله روی و ویتامین B6 می باشد. ترکیب غنی این محصول نقش بسیار مهمی در ترمیم، تقویت و تقویت مو دارد.

مزایای شامپو ضد شوره سر
محصولات موثر و با کیفیت
حاوی 74 درصد مواد گیاهی
فرمول پیشرفته غنی از مواد مغذی
ضد ریزش مو
ضد شوره سر
حاوی PH سازگار با پوست سر
ظریف و روشن
سایز 360 میل
شامپو گیاهی ضد شوره کمپلکس Bioblas Forte B19
شامپو ضد شوره الیدور 2 در 1
شامپو ضد شوره 2 در 1 الیدور به شما کمک می کند موهای سالم تری داشته باشید. این شامپو به لطف فرمول ویژه 2 در 1 حاوی پیریتیون از شوره سر جلوگیری کرده و موهای شما را نرم می کند. به آرامی، در حالی که موهای تمیز، سالم و بدون شوره دارید، به لطف کرم موجود، موهای شما به راحتی می درخشد.

مشخصات شامپو:
حجم: 650 میلی لیتر
کشور سازنده: ترکیه
تقویت از ریشه تا نوک
حاوی زینک پیریتیون است
به تقویت مو کمک می کند
ضد شوره و حالت دهنده مو
درخشش مو
شامپو ضد شوره الیدور 2 در 1
شامپو ضد شوره Syoss
شامپو ضد شوره تقویت کننده زنانه سایوس حاوی فرمولاسیون خاصی است که نیازهای مو و پوست سر مردان و زنان را برطرف می کند. آفت کش ها، ویتامین های ضروری و عناصر کمیاب موجود در این سری از محصولات، تمامی مشکلات رایج پوست و موی خانم ها را برطرف، تقویت، بازسازی، احیا و احیا می کند. برای مشاهده سایر محصولات تقویت کننده مو به سایت پارلاک مارکت مراجعه کنید.

ویژگی های شامپو Syoss
ضد شوره سر
تونیک مو
مو و پوست سر را مرطوب می کند
ضد خارش و دافع پوست سر
استحکام و استحکام ساختار مو را افزایش می دهد
مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده
از بین برنده انواع شوره های شدید و مقاوم و جلوگیری از عود آن تا 6 هفته
شامپو ضد شوره Syoss
شامپو ضد شوره دورو
این شامپو برای مردان و زنانی که از شوره سر رنج می برند طراحی شده است، این شامپو برای انواع پوست و مو مناسب است و با آبرسانی عالی و متعادل کننده رطوبت مو، پوست سر و مو را هیدراته نگه می دارد. این شامپو به دلیل داشتن مواد مغذی موجود در آن، موها را عمیقاً تمیز کرده و کل موها را تغذیه می کند.

ویژگی های دوگانه
ضد شوره و ضد ریزش مو
مرطوب کننده و مغذی مو
لایه برداری سریع، خارش، التهاب و قرمزی پوست سر
حاوی عصاره ابریشم و روی روی صفاق و عصاره بید است
حاوی ویتامین B5

دیدگاهتان را بنویسید